سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چگونه کاریزماتیک باشیم؟استراتژی های توسعه کاریزما

آیا تا به حال به این نکته دقت کرده‌اید که هر کدام از آدم‌ها تا چه اندازه توانایی شیفته کردن هر فردی را دارند؟ فرقی نمی‌کند ظاهرشان چطور باشد یا چقدر پول داشته باشند، بعضی از افراد می‌توانند به محض ورود به اتاق، در مرکز توجه قرار بگیرند.

وقتی هم که آنجا را ترک می‌کنند، همه خواهان تقلید از آنها هستند؛ این کاریزما یا جذبه است، نوعی جاذبه که اعتماد به نفس و عشق‌ورزی را القا می‌کند. کاریزما مانند زیبایی، شانس و موقعیت اجتماعی می‌تواند درهای زیادی را در زندگی بگشاید.

سوال اصلی این است که چگونه کاریزماتیک باشیم ؟

ویژگی افراد کاریزماتیک

می‌دانیم که بسیاری از ما به دنبال سوال چگونه کاریزماتیک باشیم هستیم و دوست داریم همه ما را به عنوان فردی کاریزماتیک بشناسند اما برای رسیدن به آن باید قوانین و اصول را رعایت کنیم و همیشه پیرو آن باشیم. به عبارت دیگر باید عوامل کلیدی شخصیت کاریزماتیک را همواره رعایت کنیم.

 

1. دلنشین و سرگرم‌کننده باشید

برای اینکه واقعا کاریزماتیک باشید نه تنها باید بتوانید گروهی از افراد را جذب کنید، تحت تأثیر قرار دهید و به آنها گوش دهید، بلکه باید در سرگرم کردن دیگران مهارت کسب کنید و همیشه موضوع جالبی برای مطرح کردن داشته باشید، تا دیگران ناخودآگاه به شما گرایش پیدا کنند و مجذوب‌تان شوند.

چگونگی انجام کار به صورت زیر است:

  • همه فن حریف باشید. یک فرد واقعا کاریزماتیک باید بتواند با افراد مختلف در مورد موضوعات گوناگون صحبت کند. شما باید به خوبی مطالعه کنید. هر روز، روزنامه بخوانید و علاقه‌مندی‌های متنوعی داشته باشید، مثلا زبان‌های خارجی و هنر مدرن، تا بتوانید در مورد این موضوعات با هر کسی بحث و گفت‌وگو کنید.
  • می‌توانید فرهیخته بودن و دانش (حتی به میزان اندک) در مورد سیاست، تاریخ، علم و ادبیات را تمرین کنید، تا بتوانید مکالمه با طرف مقابل‌تان را پیش ببرید.
  • با احساسات‌تان رابطه برقرار کنید. تحقیقات نشان داده افرادی که به طور کلی کاریزماتیک بودن خود را باور دارند، احساسات قوی‌تری داشته و همچنین قادرند با احساسات دیگران هم ارتباط برقرار کنند.

از بیان احساس خشم‌، درد، شعف یا اندوه‌تان نترسید و از انتقال احساسات و هیجانات‌تان به شیوه‌ای مناسب، باکی نداشته باشید.

  • احساسات و افکارتان را آزادانه بیان کنید. معمولا افراد تمایل دارند افکار و احساسات‌شان را از همدیگر پنهان کنند، البته قصد بدی هم ندارند، اما کسی که صادقانه و بدون خجالت یا رفتار عجیب و غریب باشد قادر است تا هر کسی را جذب کند.

اگر بتوانید با صداقت و سادگی ارتباط برقرار کنید و به دیگران هم کمک کنید تا اینگونه باشند، در مسیر کاریزماتیک بودن قرار گرفته‌اید. البته، استثناهایی هم وجود دارد؛ چیزی نگویید که طرف مقابل‌تان احساس معذب بودن کند یا بخواهد از شما فاصله بگیرد.

2.پوشش افراد کاریزماتیک

چگونه کاریزماتیک باشیم و خوشتیپ باشیم ؟ آراسته بودن یکی دیگر از ویژگی‌های افراد کاریزماتیک است. این ویژگی اصلاً ربطی به خوش چهره و یا زشت و زیبا بودن شما ندارد. افراد کاریزماتیک به دور از هرگونه معیار زیبایی، سعی می کنند همیشه آراسته و مرتب باشند.

داشتن ظاهری زیبا و جذاب برای افراد کاریزماتیک بسیار حائز اهمیت است، ان ها همیشه به دنبال اصول صحیح ست کردن و مد هستند و همین پوشش سبب شود که ستاره درخشان مجالس باشند.

3.برای انسانیت، ارزش و احترام قائل اند

این گونه افراد با احترام بر انسانیت فردی مورد اعتماد برای دیگران می‌شوند. این یکی دیگر از توانایی‌های آدمهایی با رفتار کاریزماتیک است، چرا که برقرار کردن ارتباط با دیگران برایشان خوشایند است و از این کار لذت می‌برند و پاسخ به کسانی است که همواره به دنبال پاسخ سوال چگونه کاریزماتیک باشیم است.

4.افراد کاریزماتیک،قبل از حرف زدن، خوب فکر می کنند

توجه داشته باشید که در هنگام صحبت از صداها و کلمات ناکارآمد مانند : میدونی ، راستش ، به خدا ، اها ، اهوم و … استفاده نکنید، تا وضوح سخن شما بیشتر شود. زمانی که قرار است در یک جمع یا گروهی که تازه با آنها آشنا شده اید و یا بار اولتان می باشد حتماً از قبل تمرین کنید.

درباره موضوعاتی که اطلاعات کاملی و مطمئنی از آنها ندارید حرف نزنید لازم نیست حتماً درباره همه چیز اظهار نظر کنید.شاید عجیب به نظر برسد اما محدود کردن کلام‌تان، موجب جالب‌تر شدن بیان‌تان خواهد شد.

 

امیدواریم که در این مقاله به سوال چگونه کاریزماتیک باشیم پاسخ داده باشیم.

 

منبع:

https://rizmaharat.ir/%da%86%da%af%d9%88%d9%86%d9%87-%da%a9%d8%a7%d8%b1%db%8c%d8%b2%d9%85%d8%a7%d8%aa%db%8c%da%a9-%d8%a8%d8%a7%d8%b4%db%8c%d9%85%d8%9f