سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تقویم محتوا چیست؟

تقویم محتوا یک تقویم ساده است که تمام محتواها و مطالبی که قصد انتشار آن ها را دارید،همراه با زمان انتشار هر کدام از آن ها در آن درج شده است و جزئیات و طبقه بندی محتوا را در بر می گیرد و باعث می شود تیم بازاریابی برای همه ی فعالیت های خود برنامه ریزی کند.

این تقویم به شما کمک می کند که برای تولید محتوا در ماه های آینده هم برنامه ریزی کنید.

یک برنامه روز به روز یا تقویم محتوا که به ما کمک می‌کند همیشه در مسیر استراتژی بازاریابی محتوای خود قدم برداریم.

استفاده از این تقویم به شما این امکان را می دهد که ایده های بازاریابی خود را یک جا جمع آوری کرده و به شما کمک می کند که محتوای انتخابی تان را در حوزه موضوعات مورد نظرتان سازمان دهی کنید.

تقویم محتوا یکی از بهترین ابزار ها برای نظم دادن به بازاریابی می باشد که به منزله ی یک راهنمای مطمئن برای رسیدن به اهداف کسب و کار است.

تقویم محتوایی که در زبان انگلیسی به نام  content calendar  شناخته می شود، یک تقویم ساده است که در زمان بندی و برنامه ریزی به تیم مارکتینگ و بخش تولید محتوا کمک میکند تا در همه فعالیت های خود از جمله  پست های بلاگ ،پست های شبکه های اجتماعی و کمپین های محتوایی بتوانند به نحو احسنت عمل نمایند؛

چرا تدوین یک تقویم محتوا اهمیت دارد؟

  • تاریخ های مهم فراموش نمی شوند

  • مدیریت آسانتر منابع تولید محتوا

  • جلوگیری از انتشار محتوای تکراری

  • بهینه سازی محتوا

  • به هماهنگی بین اعضا کمک می کند

  • تقویم محتوا یک تصویر کلی از حال و آینده به شما می‌دهد

  • بهره‌وری کاری افزایش پیدا می‌کند

  • در انرژی و منابع صرفه‌جویی می‌شود

شروع برنامه ریزی با تقویم محتوا

اینکه از صفر شروع کرده و یک تقویم محتوایی را طراحی و تولید کنید می‌تواند از آن وظیفه‌هایی باشد که در آغاز کار بسیار پیچیده به نظر بیاید، اما، اگر رویکردی نظام‌مند داشته باشید و بتوانید از ایده های دیگران در تدوین یک تقویم محتوا استفاده کنید، تولید یک برنامه زمانی تولید محتوا چندان هم دشوار نخواهد بود فقط کافی است که در این زمینه اطلاعات درستی داشته باشید.

برای ساخت تقویم محتوا خیلی از جوانب را باید بررسی کنیم که همه این‌ها در استراتژی محتوا انجام می‌شود و سپس با توجه به داده‌های بدست آمده و اهداف موردنظر تقویم محتوا را می‌‌سازیم.

در انتها

سعی کنید یک برنامه برنامه واقع بینانه و قابل اجرا بچینید. نقاط ضعف و قدرت تیم خود را شناسایی کنید و هر کسی را در جایی قرار دهیدکه بهترین بازدهی را دارد.

در تقویم خود جای انعطاف باقی بگذارید. آن را آنقدر فشرده نکنید که بعدها نتوانید وظایف دیگری اضافه کنید. چون گاهی ممکن است برخی وظایف یکباره پیش بیایند. گاهی هم استعفای یکی از اعضای تیم باعث می‌شود اجرای برنامه دچار اختلال شود. تمام این موارد را پیش‌بینی کنید و در نظر بگیرید.

در آخر این دانش مدیریتی، میزان خلاقیت و مقید بودن شما است که تعیین خواهد کرد، تقویم تولید شده توسط شما تا چه حد مفید و کار آمد است؛ به همین دلیل قبل از ایجاد چنین تقویمی بهتر است دانش مدیریتی خود را افزایش داده و سپس تقویم مدیریتی تان را تنظیم کنید.

 

منبع:

https://rizmaharat.ir/%d8%aa%d9%88%d9%84%db%8c%d8%af-%d9%85%d8%ad%d8%aa%d9%88%d8%a7/